Gratis verzenden vanaf 50,-

Retourneren & ruilen


 

Retourvoorwaarden

Het kan altijd gebeuren dat je aankoop niet helemaal naar wens is. De volgende voorwaarden zijn belangrijk wanneer je een bestelling wil retourneren:

  •  Retourneren van je aankoop kan binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling.
  • We kunnen retourzendingen alleen verwerken als de artikelen ongebruikt en onbeschadigd  zijn en nog de originele verpakking / labels bevatten.
  • Bij de retourzendingen moeten het retourformulier altijd bijgesloten en ingevuld zijn. Zonder retourformulier kunnen we een retourzending niet verwerken.

Wat is de retourtermijn?

Je mag je aankoop altijd retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Binnen deze periode kan je het rustig bekijken en/of passen.

Kan ik een aankoop ruilen?

Helaas kan je een aankoop niet ruilen. Wij raden je aan een nieuwe bestelling te plaatsen en wij zullen zo snel mogelijk het aankoopbedrag van je geretourneerde bestelling terug betalen.

 Hoe kan ik een aankoop retourneren?

Een aankoop kan je het makkelijkst in de verzenddoos weer retourneren. Zorg dat het retourformulier altijd ingevuld in de doos wordt bijgevoegd. Door de bestelling in de originele verzenddoos terug te sturen kan de retourzending als brievenbuspakket worden verstuurd. De verzendkosten zijn voor eigen rekening wanneer je het pakketje met PostNL verstuurd. Geef je pakketje af bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt. Je ontvangt een email zodra je pakketje bij ons binnen is.

Belangrijk: Bewaar het verzendbewijs van de retourzending goed! We hopen het niet maar mocht je pakketje kwijtraken, dan kan met het verzendbewijs een onderzoek opgestart worden. Zonder deze code kunnen we ook niet overgaan tot een retourbetaling.

Hoe wordt mijn geretourneerde aankoop terugbetaald?

Nadat wij het geretourneerde pakketje hebben ontvangen, zullen wij overgaan tot de retourbetaling (mits het aan de eerder genoemde voorwaarden voldoet). Binnen 14 dagen zou het aankoopbedrag weer op jouw rekening moeten staan! Staat het na 14 dagen nog niet op jouw rekening? Soms kan het zijn dat het 2 of 3 dagen langer duurt; afhankelijk van bank en betaalmethode. Creditcard betalingen kunnen soms 30 dagen extra duren.

Belangrijk: Bewaar het verzendbewijs van de retourzending goed! We hopen het niet maar mocht je pakketje kwijtraken, dan kan met het verzendbewijs een onderzoek opgestart worden. Zonder deze code kunnen we ook niet overgaan tot een retourbetaling.

Kortingscode gebruikt bij uw online aankoop?

Als je een kortingscode hebt gebruikt bij je bestelling, dan wordt de korting verdeeld over de bestelde artikelen. Retourneer je een artikel van je bestelling? Dan is de korting op dit artikel niet meer van toepassing. Retourneer je de gehele bestelling? Dan vervalt de gehele korting. 

Is de kortingscode niet meer geldig en wil je  - na retour - wel graag gebruiken maken van de korting bij een nieuwe bestelling? Neem even contact met ons op via klantenservice@faltra.nl en we kijken samen naar een oplossing.

Wanneer krijg ik ook de verzendkosten terug?

Je ontvangt de verzendkosten terug bij een geretourneerde aankoop in de volgende gevallen:

  • Als je de gehele bestelling annuleert via onze klantenservice.
  • Er artikelen niet correct, beschadigd of verkeerd zijn geleverd. Neem in dat geval altijd contact op met klantenservice@faltra.nl